Συγκρίνουμε τα 4 ισχυρότερα και γρηγορότερα μικρομεσαία παραγωγής στον πλανήτη, τα Audi RS3, Ford Focus RS, Honda Civic Type-R και Mercedes A45 AMG!

 

 

 Τροφή για όνειρα μας δίνουν τα τέσσερα μοντέλα που συγκρίνουμε στις επόμενες σελίδες. Λογικό, βέβαια, μιας και πρόκειται για τα ισχυρότερα και γρηγορότερα μικρομεσαία παραγωγής που υπάρχουν στον πλανήτη, με την ιπποδύναμή τους να ανέρχεται από τα 310 έως τα 381 άλογα, το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 4,2 δλ. (σ.σ. νούμερο που ξεπερνάει την Ferrari 430, δηλαδή ένα υπερ-αυτοκίνητο με λίγα χρόνια στην πλάτη), που η τελική τους ταχύτητα ξεπερνά τα 250 χλμ./ώρα, ενώ η εμφάνισή τους φωνάζει από μακριά πως δεν πρόκειται για 4 συνηθισμένα μοντέλα, αλλά για τέσσερα 4 αγωνιστικά πίστας με άδεια κυκλοφορίας σε δημόσιο δρόμο!


Κάνουν «μπαμ» από μακριά
Αν είστε χαμηλών τόνων, τότε η εμφάνιση των τεσσάρων μοντέλων μας δεν θα σας κερδίσει, αφού κάνουν «μπαμ» από μακριά πως πρόκειται για ειδικές, αγωνιστικές εκδόσεις. Απλά, το μεν το κάνει πολύ φωναχτά, το δε λιγότερο. Το πιο σκληροπυρηνικό και υπερβολικό σε εμφάνιση, είναι αναμφίβολα το Honda Civic Type-R. Ωστόσο, όπως μας εξήγησαν και οι Ιάπωνες τεχνικοί κατά την δημοσιογραφική του παρουσίαση, όλα έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την βέλτιστη αεροδυναμική για την οποία πέρασαν πολλές ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα της Honda στη Sakura της Ιαπωνίας. Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη εισαγωγή του αέρα, η οποία ψύχει το intercooler και τον κινητήρα, στο πλάι τα φουσκωμένα φτερά και πιο πίσω ο αεροδυναμικός διαχύτης με τις 4απλές απολήξεις της εξάτμισης και η αεροτομή σε μέγεθος… απλώστρας. 


Μετά το Honda Civic Type-R, τα μοντέλα που σε κερδίζουν με την επιθετική τους σχεδίαση είναι τα Ford Focus RS και Mercedes A45 AMG. Πιο αναλυτικά, η σχεδίαση του Focus RS είναι εξίσου πολεμική και κατά την εξέλιξή της έμφαση δεν δόθηκε μόνο στην αισθητική, αλλά στην αεροδυναμική και την ψύξη. Μπροστά ξεχωρίζει η μεγάλη εισαγωγή στην τραπεζοειδή μάσκα με το λογότυπο «RS» και οι τεράστιοι αεραγωγοί, ενώ πίσω κυριαρχεί η μεγάλη αεροτομή, αλλά και ο διαχύτης που βελτιστοποιεί τη ροή αέρα στο κάτω τμήμα του αυτοκινήτου για μείωση της αντίστασης και ενσωματώνει τις δύο εντυπωσιακές εξατμίσεις. 

 

Ελάχιστα πιο διακριτική από το Focus RS, είναι η Mercedes A45 AMG, αφού συνδυάζει την κομψότητα και την γοητεία των απλών εκδόσεων με το αγωνιστικό της DNA. Φυσικά, φέρει και αυτή στοιχεία εντυπωσιασμού, όπως η μεγάλη αεροτομή, αλλά και στοιχεία που αποκαλύπτουν την προσοχή στη λεπτομέρεια, όμως τα αεροδυναμικά flaps στις άκρες του προφυλακτήρα. 
Τέλος, πιο διακριτικό -σε σχέση πάντα με τα υπόλοιπα- έρχεται το Audi RS3 αφού διατηρεί την γνώριμη σχεδίαση των απλών Α3, ωστόσο φέρει τα γνώριμα RS στοιχεία, όμως την μεγάλη μάσκα και τους καθρέφτες σε ασημί χρώμα. 


Ποιο από τα τρία μοντέλα, τώρα, είναι το πιο όμορφο; Φυσικά αυτό εξαρτάται από το δικό σας ταπεραμέντο, από το αν είστε χαμηλών τόνων, ή όχι…


Καθίστε, δεθείτε και ετοιμαστείτε για απογείωση!
Ανοίγοντας την πόρτα και μπαίνοντας στην καμπίνα των τεσσάρων μοντέλων, μυρίζει… μπαρούτι, αφού όλα φωνάζουν για το τι πρόκειται να ακολουθήσει. Πιο συγκεκριμένα, βέβαια, το εσωτερικό και των τεσσάρων συνάδει με την εξωτερική τους εμφάνιση και αποκαλύπτει το αγωνιστικό τους DNA. Για παράδειγμα όλα διαθέτουν μπάκετ καθίσματα που αγκαλιάζουν το σώμα, λεπτομέρειες αλουμινίου σε πεντάλ και λεβιέ ταχυτήτων, δερμάτινες επενδύσεις, περίτεχνες ραφές σε ανάλογη απόχρωση με το εσωτερικό (π.χ. μπλε στο RS, κόκκινες στα Type-R και A45 AMG), αλλά και πολλές λεπτομέρειες που κάνουν την διαφορά. Για παράδειγμα στο ταμπλό του RS θα βρείτε τρία αναλογικά οργανάκια για τις λειτουργίες του κινητήρα, στο Civic Type-R υπάρχει g-meter, στο RS3 είναι το flat-bottom τιμόνι με δέρμα από αλκαντάρα, ενώ στην A45 AMG, οι κόκκινες ραφές, το κόκκινο στο εσωτερικό των αεραγωγών, αλλά και το φινίρισμα κάρμπον σε όλο το ταμπλό.

Στο ζουμί…
Καλά όλα με την εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση των τεσσάρων μοντέλων μας, τι γίνεται όμως με το πιο σημαντικό, την ιπποδύναμη και τις επιδόσεις; Όπως άλλωστε αναφέραμε και στην αρχή, πρόκειται για τα ισχυρότερα και γρηγορότερα μικρομεσαία παραγωγής στον πλανήτη με επιδόσεις από supercar! Οι διαφορές τους στο χρονόμετρο μπορεί να φαίνονται μικρές, όμως πιστέψτε μας σε αυτήν την κατηγορία -δηλαδή την κάτω από τα 5,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα- και το παραμικρό κλάσμα του δευτερολέπτου έχει σημασία και οι εταιρείες «χύνουν αίμα» για να το καταφέρουν… 


Εδώ, λοιπόν, νικητής βγαίνει η Mercedes A45 AMG, η οποία μετά την πρόσφατη ανανέωσή της κατέκτησε τον τίτλο του ισχυρότερου και γρηγορότερου μικρομεσαίου χάτσμπακ στον πλανήτη. Ο 2λιτρος turbo βενζινοκινητήρας της αποδίδει 381 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., ενώ η ροπή ανέρχεται στα 475 Nm, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 2.250 έως τις 5.000 σ.α.λ. Εξωφρενικά γρήγορη και με σοκαριστική επιτάχυνση κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 4,2 δλ., όντας το γρηγορότερο χάτσμπακ μέχρι στιγμής, ενώ η τελική της ταχύτητα σταματάει στα 271 χλμ./ώρα. Ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο αργό είναι το Audi RS3 (σ.σ. διακριτικό μεν, δηλητηριώδες δε), το οποίο αποδίδει 367 άλογα, από έναν 4κύλινδρο 2,5 λίτρων κινητήρα. Το RS3, δηλαδή, είναι το μοντέλο με το μεγαλύτερο σε κυβισμό κινητήρα. 

 

Αμέσως μετά ακολουθεί το Focus RS όπου κάτω από το καπό του βρίσκεται ο 2,3 λτ. EcoBoost κινητήρας της Mustang με άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 350 άλογα και 440 Nm ροπής (470 με overboost) τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 2.000 έως τις 4.500 σ.α.λ. Διαθέτει όλα τα καλούδια όπως και μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα, η οποία αλλάζει τον ήχο υποσχόμενη έτσι εξαιρετική απόδοση και ακουστική. Όσο για τις επιδόσεις του; Σημειώστε 0-100 χλμ./ώρα σε 4,7 δλ. (με λειτουργία launch control) και τελική ταχύτητα (περιορίζεται βέβαια ηλεκτρονικά) στα 266 χλμ./ώρα. Τέταρτο, όχι όμως και καταϊδρωμένο έρχεται το Honda Civic Type-R, το οποίο είναι και το μοναδικό εκ των τεσσάρων μοντέλων που θέλει πάνω από 5,0 δλ. για το 0-100. Λογικό, όμως, αφού ο 2λίτρος turbo κινητήρας του αποδίδει 310 άλογα… Σε κα΄θε περίπτωση, και αυτό είναι καταιγιστικό στο δρόμο. Μάλιστα, είναι και το μοναδικό προσθιοκίνητο, την ώρα που τα υπόλοιπα μεταδίδουν την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς…

Τετρακίνητο προβάδισμα
Όπως αναφέρουμε και πιο πάνω, το Honda Civic Typer-R είναι το μοναδικό μοντέλο με τη μετάδοση της κίνησης αποκλειστικά εμπρός. Τα άλλα τρία είναι τετρακίνητα και έτσι εξηγείται η υπεροχή τους στις επιταχύνσεις από στάση. Από εκεί και πέρα ωστόσο, αξίζει να γίνει μία μεγαλύτερη αναφορά στο σύστημα τετρακίνησης του Focus RS. Πιο συγκεκριμένα, Σε αντίθεση με τα προηγούμενα δύο Focus RS, αυτό είναι τετρακίνητο. Διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης Ford Perfomance All Wheel Drive με δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες (ένας σε κάθε άξονα) οι οποίοι ελέγχουν την κατανομή εμπρός/πίσω, ενώ υπάρχει δυνατότητα κατανομής ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών (torque vectoring). Έως και το 70% της ροπής μπορεί να μεταφέρεται στον πίσω άξονα, ενώ έως και το 100 % της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα μπορεί να μεταφέρεται σε κάθε πίσω τροχό. Στην πράξη, όταν το αυτοκινητο στρίβει, η πίσω μονάδα ελέγχου κίνησης προληπτικά κατανέμει την ισχύ στον εξωτερικό πίσω τροχό άμεσα σύμφωνα με τη γωνία διεύθυνσης, την πλευρική επιτάχυνση, το βαθμό περιστροφής του αμαξώματος και την ταχύτητα. Αυτή η μεταφορά ροπής βελτιώνει την είσοδο στη στροφή, την ευστάθεια και ουσιαστικά εξαφανίζει την υποστροφή. Το AWD σύστημα, μάλιστα, έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση (με πλευρική επιτάχυνση που ξεπερνά το 1 g), αλλά και προσαρμοζόμενη συμπεριφορά στο όριο με ικανότητα ελέγχου της υπερστροφής. 

Κερασάκι στην τούρτα
Έχοντας την τύχη να βρεθούμε στα μπάκετ του ισχυρότερου και γρηγορότερου μικρομεσαίου του πλανήτη ένα έχουμε να παραθέσουμε: Δεν πρόκειται απλά για ένα από τα γρηγορότερα και ισχυρότερα μικρομεσαία μοντέλα στον πλανήτη, αλλά και για ένα από τα πιο απολαυστικά! 
Πιο αναλυτικά, η Mercedes A45 AMG στο δρόμο είναι εξαιρετικά γρήγορη και μέσα σε μια πανδαισία ήχων από τις εξατμίσεις προσφέρει ασύλληπτα περιθώρια πρόσφυσης όταν το ζητήσεις, την ίδια στιγμή, που μπορεί να κινείται με άνεση και οικονομία σε χαμηλούς ρυθμούς. Το μόνο που χρειάζεται είναι να επιλέγεις το κατάλληλο πρόγραμμα σε αναρτήσεις, κιβώτιο, κινητήρα κτλ… Από εκεί και πέρα τα καλύτερα έρχονται στην πίστα.

 

Εφοδιασμένη με πακέτο AMG Dynamic Plus, έδειξε έναν απίθανο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Η υποστροφή είναι άγνωστη έννοια με το μπλοκέ διαφορικό να δουλεύει άψογα, αλλά όλα τα λεφτά είναι ο μεγάλος βαθμός ρυθμισιμότητας με το γκάζι στην επιλογή “Race”. Μηδενικές κλίσεις, απόκριση στο γκάζι, που θυμίζει ηλεκτροπληξία, δαιμονισμένη επιτάχυνση, αγωνιστικά σκασίματα από τις εξατμίσεις και ατέλειωτη πρόσφυση από τα μαλακά ελαστικά που περιβάλουν τους τροχούς των 19 ιντσών, σε προκαλούν για ακόμη πιο γρήγορα περάσματα στις κλειστές στροφές. Για να νιώθεις τα g να σε στριμώχνουν στα ημιαγωνιστικά μπάκετ και να μεθάς από το κοκτέιλ, ήχων, αποτελεσματικότητας και επιδόσεων. Στα ανοιχτά κομμάτια η σταθερότητα είναι συγκλονιστική, αλλά το σωστό έργο παίζεται στις στροφές. 

 

Το καταπληκτικό σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι βοηθά να σημαδεύεις με ανείπωτη ακρίβεια το apex και να χαράζεις την ιδανική γραμμή, τη στιγμή που μπορείς να αλλάξεις τα δεδομένα με ένα μικρό άφημα του γκαζιού ή τσιμπήματος του φρένου. Η επιτάχυνση είναι σοκαριστική στις 5 πρώτες σχέσεις τουλάχιστον, τη στιγμή που τα φρένα με τις τεράστιες δισκόπλακες και τις θεόρατες δαγκάνες είναι συγκλονστικά. Ποίημα και το κιβώτιο, με απίθανες σε ταχύτητα αλλαγές από τα paddles στο τιμόνι. H Α45 AMG δεν είναι μόνο εξωφρενικά γρήγορη. Είναι πιο αποτελεσματική και fun to drive από ποτέ…

Στο ταμείο
Αν βάλεις κάτω τις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση που προσφέρουν τα τέσσερα μοντέλα της δοκιμής μας, θα μπορούσες να τα χαρακτηρίσεις και ως τα υπερ-αυτοκίνητα της διπλανής πόρτας, παρόλο που η τιμή τους ανέρχεται στα 50.000 σχεδόν ευρώ. Μόνη παραφωνία ίσως να είναι αυτή του Honda Civic Type-R, αφού αυτή ανέρχεται στα 66.000 ευρώ, όπως μας ανακοινώθηκε στην έκθεση αυτοκινήτου της Αθήνας που το είδαμε από κοντά. H Α45 AMG κοστίζει 49.000 ευρώ, 45.030 το Focus RS, ενώ κάπου εκεί αναμένεται να είναι και η τιμή του Audi RS3 όταν έρθει επίσημα στην ελληνική αγορά.

 

Η ανάρτηση του Honda Civic Type-R

Το να περάσουν 310 άλογα στην άσφαλτο από τους μπροστινούς τροχούς δεν είναι εύκολη υπόθεση. Επομένως η τοποθέτηση ενός μπλοκέ διαφορικού ήταν επιβεβλημένη, ενώ οι μηχανικοί έχουν επέμβει και στην εμπρός ανάρτηση τύπου «Dual Axis Strut», όπου είναι ένα μηχανικό σύστημα με δύο βασιλικούς πείρους έδρασης. Αυτή η συνδεσμολογία έχει ως αποτέλεσμα ο τροχός να περιστρέφεται πιο κοντά στο κέντρο του άξονα διεύθυνσης, χωρίς να επηρεάζεται από τα φορτία που δέχεται, μειώνοντας έτσι μειώνεται το γνωστό «ψάρεμα» στο τιμόνι. Επιπλέον στο νέο Civic Type-R έχει τοποθετηθεί Adaptive Damper System, το οποίο επιτρέπει το συνεχή, ανεξάρτητο έλεγχο κάθε τροχού, μέσω πολλαπλών αισθητήρων που ελέγχουν τις κινήσεις του αμαξώματος, περιορίζοντας τις μεταφορές βάρους κατά την απότομη επιτάχυνση/επιβράδυνση, αλλά και κατά τις απότομες αλλαγές πορείας. 


Πηγή: autotriti.gr