Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η Bosch θα παρουσιάσει τη δική της εκδοχή του ενεργού πεντάλ, ενώ πλέον οι προσδοκίες οικονομίας είναι πιο ρεαλιστικές, γύρω στο 7%...

 

Mercedes haptisches Gaspedal

 

 

 

BOSCH-GAS-PEDAL-2 (2)Προς το παρόν παραμένει άγνωστο ποιοι κατασκευαστές θα χρησιμοποιήσουν πρώτοι το ενεργό πεντάλ (αν έπρεπε να μαντέψουμε θα λέγαμε κάποιος γερμανικός), αλλά η Bosch αναφέρει πως το σύστημά της θα αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικό στα υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα. Για παράδειγμα το πεντάλ θα μπορεί να ειδοποιεί τον οδηγό κατά το ρολάρισμα του αυτοκινήτου, με την απομόνωση του συστήματος πρόωσης από την μετάδοση. Αν ο οδηγός ακολουθήσει την υπόδειξη και πάρει το πόδι από το γκάζι δεν θα ενεργοποιηθεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και θα υπάρχει η αντίστοιχη οικονομία σε καύσιμο μέχρι και 10%.

 

BOSCH-GAS-PEDAL-2 (1)

Το λογισμικό θα λαμβάνει υπόψη του στοιχεία από το σύστημα πλοήγησης, τους αισθητήρες απόστασης, αλλά και από την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και έτσι δεν θα ενεργοποιείται μόνο όταν ο οδηγός κινείται αντιοικονομικά, αλλά και όταν κινείται πιο γρήγορα από το νόμιμο ή πλησιάζει πολύ κοντά στους προπορευόμενους. Στόχος της Mercedes για το δικό της σύστημα που το είχε παρουσιάσει πριν από 4 χρόνια -το οποίο λάμβανε υπόψη του στοιχεία από το GPS αλλά και από μια κάμερα- ήταν πιο φιλόδοξος με εξοικονόμηση έως 20%.

 

 

BOSCH-GAS-PEDAL-1

Εδώ να πούμε πως η ιδέα του ενεργού πεντάλ γκαζιού δεν είναι κάτι νέο, καθώς ήδη το 2008 η μάρκα πολυτελείας της Nissan, η Infiniti, είχε παρουσιάσει το λεγόμενο πεντάλ Eco. Το οποίο πίεζε σε αντίθετη κατεύθυνση όταν ο οδηγός δεν είχε κανένα λόγο να το πατάει βαθιά, ενώ παράλληλα άναβε και μια προειδοποιητική λυχνία στο ταμπλό για ενδεχόμενη αλλαγή σχέσης, κάτι που σήμερα είναι αυτονόητο αλλά τότε ήταν πρωτοποριακό.

 

 

 

 

Πηγή: caroto.gr